Menu

Carlsberg fremrykker amerikansk megasucces med færre kalorier

Carlsberg fremrykker lancering af Somersby Hard Seltzer til december efter succesfuld lancering i Singapore.

Carlsberg lancerede i midten af september en Hard Seltzer under Somersby-navnet i Singapore og gør nu klar til en større udrulning i Danmark allerede i december måned.

Hele verden kigger lige nu på Hard Seltzer-markedet, og vores vej ind i denne her helt nye kategori skal ses i lyset af Somersbys succes. Hard Seltzer er en fantastisk mulighed for at fremhæve Somersbys DNA som et innovativt brand af høj kvalitet og skabe noget mere end bare en cider, hvilket altid har været Somersbys mission, ” siger Thomas Hefting, chef for specialøl og Somersby i Carlsberg Danmark.

Hard Seltzer er blevet en markant succes i USA på linje med specialøl for 15 år siden, og har taget 8% af det samlede ølmarked på tre år. Carlsberg forudsiger langsommere vækstrater i Danmark og resten af Europa og Asien end i USA, men pilottesten i Singapore, der begyndte i oktober, har været så succesfuld, at Carlsberg har fremrykket den danske lancering.

Carlsberg oplyser, at 80% af detailhandelen, hvor Somersby er tilgængelig i Singapore, sælger nu Somersby Hard Seltzer. Somersby Hard Seltzer har efter to måneder ca. 15% af markedsandel i alcopop-kategori og 15% af cider-kategorien og 0,3% af ølkategorien.

Vi oplever stor fleksibilitet og agilitet i detailhandelen i denne svære tid. Butikkerne er meget opsatte på at give deres kunder en god oplevelse. Somersby Hard Seltzer kan skabe skabe begejstring hos dem, der vil inspireres, og er ikke bange for at prøve noget nyt. Vi kender målgruppen ret godt, og vi tror Hard Seltzer kan blive en succes her op til jul og henover nytår,” siger Thomas Hefting.

Siden Somersby blev lanceret i 2008 har Somersby defineret kategorien af cider. I 2018 lancerede Somersby en ny strategi efter et par år med stagnerende vækstrater. Den nye strategi, der blev lanceret i alle Somersby markeder i 2018, er baseret på kontinuerlige nylanceringer, der fremhæver Somersbys DNA som et innovativt brand af høj kvalitet og mere end bare en cider, og har opbygget en stærk følelsesmæssig forbindelse mellem Somersby og forbrugerne.

Somersby Hard Seltzer er tilgængelig fra uge 51 i en stor del af den danske detailhandel.

Pressekontakt

For yderligere information, kontakt venligst:

PR Specialist, Danmark

Jacob Bulow Hansen

Tel +45 28 94 27 40 Email [email protected]