Festivalen Musik i Lejet og Tuborg indgår et femårigt samarbejde. Med aftalen i hus vil Tuborg ikke alene blive serveret til tørstige festivalgæster i Tisvildelejes strandkant. Tuborg vil også danne parløb med festivalen i det langsigtede arbejde for at sikre bæredygtighed, fællesskaber og kvalitet.
Musik i Lejet er sommerens højdepunkt i Tisvildeleje. Festivalens tre dage præsenterer de toneangivende tendenser inden for musik, kunst og gastronomi og fremadrettet er der Tuborg på hanerne og flaskerne. Tuborg har indgået et femårigt samarbejde med Musik i Lejet, der ikke kun handler om øl.
‘Tuborg er indbegrebet af festival. Vi vil gerne have, at vores gæster skal tage store oplevelser med sig hjem efter en tur på Musik i Lejet er det naturligt at kigge i retning af det stærkeste og største øl-brand i Danmark. Tuborg passer godt ind i Musik i Lejets værdier om at skabe en kvalitetsbevidst sommerfestival, der overrasker musikalsk, kunstnerisk og gastronomisk. Samtidig har Tuborg et kæmpe know-how i at eksekvere festivaler, hvor de har et stort fokus på nye bæredygtige løsninger. Denne viden kan Musik i Lejet drage nytte af. Vi glæder os til at søsætte et samarbejde, der både matcher Musik i Lejet i sine langsigtede strategier og som legekammerat i at skabe sommerens festival for vores gæster,‘ fortæller Morten Drachmann, Ansvarlig for Musik i Lejets Handelsaftaler.
Tuborg er førende på festivalmarkedet i Danmark, og ser frem til at blive en del af den udvikling, som Musik i Lejet har gennemgået og fortsætter de kommende år for at blive mere bæredygtige og fokusere yderligere på fællesskaber.
‘Musik i Lejet er i en spændende udvikling, og har en meget stærk position på det danske festival-marked. Festivalen går udsolgt på få minutter hvert år, hvilket i sig selv vidner om festivalens popularitet. Det er vigtigt for Tuborg at være med, når sommer, musik og mennesker mødes under åben himmel igen. Samtidig ser vi en kæmpe mulighed for at være med til at udvikle og danne parløb i forhold til de langsigtede strategier som bæredygtighed, kvalitet i både produkter og logistik, samt udvikling af festivalens stærke brand,’ siger Christian Sveigaard, der er Marketingdirektør for Tuborg.
Tuborg bliver den primære øl på Musik i Lejet, men der serveres fremover også Carlsberg Danmarks nye Bluetail cocktails på fad udviklet sammen med destilleriet NJORD i Aarhus samt forskellige specialøl fra hele verden.
Festivalen har eksisteret siden 2009 og ser frem til at afholde 12.-udgave til sommer. Det sker d. 22. - 24. juli i den nordsjællandske badeby, Tisvildeleje. Festivalen huser årligt ca. 10.000 gæster og +2.000 frivillige og præsenterer de nyeste tendenser inden for musik, oplevelser, kunst og gastronomi. Musik i Lejet har indtil videre offentliggjort Benjamin Hav, Tessa, Lord Siva og Calby til årets program, som i alt tæller mere end 40 artister.