Carlsberg Danmark har indgået nyt partnerskab med BC Hospitality Group, der råder over konference- og møde- og eventfaciliteter med plads til over 30.000 gæster.
Den nye drikkevareaftale mellem Carlsberg Danmark og BC Hospitality Group betyder, at de forventede over 1 mio. gæster fra ind- og udland, vil blive mødt med Carlsberg eller Tuborg i hanerne, når BC Hospitality Group koncernens venues og hoteller i København genåbnes.
”Det er en stor dag for Carlsberg Danmark, og en vigtig aftale, vi har lukket. Vores DraughtMaster fustagesystem har været helt centralt for forhandlingerne, men BC Hospitality Group har i lige så høj grad ønsket et partnerskab, der sikrer cirkulær genbrug og reducerer miljø- og klimapåvirkningen,” siger Henrik Friis Fredvig, direktør for on-trade, Carlsberg Danmark.
I alt råder BC Hospitality Group over knap 1.600 hotelværelser, mere end 160 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter med plads til over 30.000 samtidige personer.
BC Hospitality Groups nye multiarena på 14.000 m2, og udbygning af Bella Center Copenhagen, står færdig i løbet af 2021 helt efter planen.
”Vi er vant til at arbejde sammen med topprofessionelle leverandører og ser meget frem til partnerskabet. Carlsbergs størrelse og kaliber er en styrke for os, både nu og på længere sigt, og vi glæder os til at komme i gang ” siger Fredrik Sandström, Executive Director of Strategic Operations hos BC Hospitality Group.
Udover drikkevareaftalen mellem Carlsberg Danmark og BC Hospitality Group består partnerskabet af en række yderligere samarbejdsprojekter, som vil blive lanceret på et senere tidspunkt på grund af de nuværende COVID-19 restriktioner og nedlukningen af samfundet.