Carlsberg indleder jubilæumsuge med visuel drone rundtur og 170 gratis billetter om dagen for to til Carlsbergfamiliens fantastiske kulturinstitutioner.
For at fejre de sidste 170 år og skåle for fremtiden inviterer Carlsberg til 170 års jubilæum den 21.-27. august i København. I 170 timer markeres jubilæet med en lang række events i uge 34 med ølsmagninger, talks, udstillinger og en stor gadefest i Carlsberg Byen i København.
I anledningen af jubilæet trækker Carlsberg hver dag i uge 33 lod om 170 billetter for to til Carlsbergfamiliens fantastiske kulturinstitutioner i København. Lodtrækningen foregår på Carlsbergs facebook.
De to gratis adgangsbilletter gælder i hele jubilæumsugen fra den 21. – 27. august 2017 til både Ny Carlsberg Glyptotek, Det Nationalhistoriske Museum på Frederiksborg Slot og Visit Carlsberg.
”Carlsberg vil gerne markere vores 170 års jubilæum med en hyldest til alt det, der kommer fra det gode øl, som vi har brygget til danskerne siden 1847. De autentiske fortællinger begynder i et online droneunivers med adgang til alt fra den gamle bryggeri i Valby over Glyptoteket til Carlsbergs betydning for Ph-skalaen og andre videnskabelige landvindinger. Fra mandag den 21. august og ugen ud kan danskerne så selv opleve Carlsbergs arv og bidrag til samfundet både historisk og fremover”, siger Jeppe Boel, Marketing Manager, Carlsberg Danmark.
”Carlsberg har haft en stor betydning for ølbrygningen i Danmark og resten af verden, og samtidig har bryggeriet en helt unik historie, som vi gerne vil dele med danskerne. Derfor trækker vi lod om 170 billetter for to hver dag i denne uge, og inviterer hele Danmark til at deltage i jubilæet, der afsluttes med et brag af en gadefest lørdag den 26. august herude på Gl. Carlsberg Vej,” siger Jeppe Boel.
Det visuelle droneunivers er en hyldest til alt det, der kommer fra øl, og som Carlsberg har bidraget med igennem tiden. I universet flyver to droner igennem Carlsbergs gamle bryggeri og hestestalden i Valby, igennem Ny Carlsberg Glyptotekets smukke samlinger, forbi Den Lille Havfrue på Langelinie, som Carl Jacobsen donerede, og op til Frederiksborg Slot, som J.C. Jacobsen genopbyggede.
Turen er unik da brugeren selv kan styre hastigheden på droneturen.
Derudover søsættes et stort grafisk univers, der pryder dåser, flasker m.v. samt en lang række digitale løsninger på Facebook, Instagram og andre digitale platforme, på de fleste af Carlsbergs markeder verden rundt.